Mobilabonnement

Her kan du finde og sammenligne mobilabonnementer fra danske teleselskaber. Du kan let se en oversigt over priser og specifikationer. Du bestiller ved at klikke på den Grønne knap “Bestil”.

Sådan virker iBoom.dk

iBoom.dk er en hjemmeside, der hvor du gratis kan sammenligne alle de bedste abonnementer på det danske marked. Hjemmesiden er bygget op, så du i toppen kan filtrere alle mobilabonnementerne ud fra pris per måned og data. Du kan altså derved nemt finde ligepræcis det mobilabonnement, der passer bedst til dig. Vi er 100% uafhængige, og vores opgave er blot at sammenligne de forskellige udbydere med hinanden.

Følg vores nedenstående guide til brug af hjemmesiden og find den rette udbyder for dig i dag!

Undersøg dit mobilforbrug og angiv søgekriterier
Inden du kigger dig om efter dit nye mobilabonnement, skal du først og fremmest undersøge, hvor meget og hvordan du bruger din mobiltelefon i dag. Bruger du den eksempelvis til at ringe meget, sender mange SMS’er eller er du meget på internettet? For at du kan finde dine behov er det vigtigt, at du ved, hvordan du bruger din mobil. Ellers ender du i værste fald med at betale for noget, som du ikke bruger.

Når du fundet ud af dit forbrug, skal du indtaste i vores filter, hvor meget data du godt kunne tænke dig i dit nye mobilabonnement, samt hvor meget du er villig til at betale om måneden. Vores søgemaskine finder du de mobilabonnementer, der matcher dine kriterier.

Sammenligning
Sammenligning af de fundne mobilabonnementer er en af de vigtigste faser i processen med at finde dit nye abonnement. Når du skal sammenligne de forskellige abonnementerne anbefaler vi at du kigger på prisen, men at du også samtidig kigger på, om der er ekstra ydelser med i form af musik og så videre. Vi anbefaler også, at du altid holder godt øje med, om der er binding på det valgte abonnement. Skifter du jævnligt i mellem de forskellige udbydere, kan det eksempelvis være en idé at vælge et abonnement, hvor der ikke er binding på. Der er dog sjældent binding på, når du er privatperson, og derfor er det nemt for dig at skifte. Du er heller ikke begrænset, hvis nu du finder et der er billigere om eksempelvis 6 måneder. Tjek dog altid op på dette hos din nuværende udbyder, så du ikke pludselig står med 2 abonnementer i en periode.

Find dit nye abonnement og skift
Nu har du fundet dit nye abonnement og din nye udbyder. Nu skal du blot klikke på den grønne knap, hvor der står “bestil nu”, så vil du nemlig blive videresendt direkte til udbyderens hjemmeside, hvor du kan bestille dit nye mobilabonnement. Såfremt du vælger en ny udbyder, vil de nu sørge for at flytte dit nummer over hos dem.

Ændringer i markedet for mobilabonnementer

Markedet for mobilabonnementer har gennem de seneste år udviklet sig meget. Før i tiden bestod et typisk mobilabonnement nemlig kun af sms, mms og Tale. Det gør det dog stadig væk, men der er kommet en lang række tillægsprodukter til. Data er i dag også en vigtig del af et abonnement, da det udgør en stor del af mange danskeres brug af smartphonen. Det er sket efter, at der kommet sociale medier tilstede som Facebook, Twitter og Instagram som i den grad også bruges over mobil.

Man kan i dag også typisk finde produkter som for eksempel musikstreaming, spil og så videre, der er inkluderet i prisen på et abonnement. Priserne på sms, mms og taletid er meget de samme hos mange teleselskaber, og det derfor priserne på data og produkter som for eksempel musik, der afgør priserne. Der er også de seneste år kommet 4g netværk til hos mange udbydere, og det kan også have en indvirkning på prisen.

Hvordan finder jeg mit behov?

Det er enormt vigtigt, at du finder et mobilabonnement, der passer til dine behov. Ellers risikerer du at betale for meget, hvis eksempelvis din tale overstiger dit forbrug, eller hvis du ender med at betale for noget, som du ikke bruger.

Mange selskaber tilbyder, at du kan logge ind på en selvbetjeningsside, hvor du kan se, hvad dit forbrug har været. Du vil typisk have modtaget dette login, da du købte dit mobilabonnement. En anden god måde er ved at kigge på dine seneste regninger, så du kan se hvad dit forbrug har været, samt hvor meget du har betalt.

En anden god metode er ved at kigge i din telefon. Dette kan de fleste telefoner, og de vil hos nogle telefoner ligge inde under punktet indstillinger. Der findes også flere forskellige apps, der er gode til dette formål.

Du kan også stille dig selv en række spørgsmål, så du kan få et indblik i, hvor meget data, sms og taletid, du har behov for. Du kan med fordel spørge dig selv om nedenstående:

  • Sms’er jeg meget? Har jeg behov for fri sms?
  • Taler jeg meget? Skal jeg have fri tale?
  • Hvor meget bruger jeg nettet? Skal jeg have en stor mængde data?
  • Ønsker jeg ekstra ting som for eksempel Spotify inkluderet i mit mobilabonnement?
  • Er jeg tit i udlandet og har derfor brug for en løsning angående udlandstelefoni?

Det var en række spørgsmål, der kan være med til at klarlægge dit forbrug.

Hvor lang tid tager det at skifte selskab?

Det er forskelligt, hvor lang tid det tager, før du er overflyttet til dit nye mobilselskab. Det kommer i høj grad an på, om du har binding på dit nuværende abonnement. Har du det, vil det ikke være muligt for dig at skifte, før din bindingsperiode er udløbet. Du kan dog godt skifte abonnement, men så skal du betale for begge mobilabonnementer. Er du ikke bundet hos dit nuværende mobilselskab, vil du nemt og hurtigt kunne skifte til dit nye selskab. Du skal som sådan ikke gøre noget, andet end at bestille dit abonnement, så klarer dit nye selskab resten for dig. Du vil oftest være overflyttet inden for et par dage.

Under processen vil du ofte få en mail, hvor du skal bekræfte, at du ønsker at skifte udbyder af mobilabonnement. Det der tager tid, når du skal skifte er, hvor hurtigt dit nye selskab kan få fat i dit gamle nummer og flytte det over til dem. Har du bestilt et nyt nummer, er dette selvfølgelig irrelevant. Har du bestilt nyt nummer, kan du blive oprettet med det samme og derved flytte mobilselskab med det samme.

Sådan skifter du let abonnementet på din mobil

Mange tror, at det er tidskrævende, dyrt og besværligt at skifte mobilabonnement. Men det behøver det faktisk slet ikke at være. Mange selskaber tilbyder eksempelvis at rykke dit nummer for dig fra dit gamle selskab, og du skal derfor næsten kun bestille det nye abonnement. Dit abonnement til din mobil er en oplagt ting at spare penge på, da det er noget du betaler til hver måned. Ved at undersøge priserne – blandt andet via vores ovenstående pristabel – kan der være rigtig mange penge at spare på årsbasis. Desuden koster det sjældent oprettelse at skifte udbyder, og derfor skal du ikke betale for det heller. Det eneste du skal være opmærksom på er, om du har en eventuel bindingsperiode hos din gamle udbyder.

Sådan skifter du step for step:

  1. Find dit nye mobilabonnement

Det første du skal gøre er at finde ud af, hvad du leder efter og hvilken udbyder, du gerne vil have. Du kan eventuelt benytte vores ovenstående mobilabonnement sammenligning, hvor du kan sammenligne priser og specifikationer på de forskellige abonnementer. Du kan her hurtigt danne dig et overblik over priserne. Når du har fundet det du kunne tænke dig at købe, skal du klikke på den grønne knap ”Bestil nu!”. Du vil nu blive taget videre over til udbyderens hjemmeside, hvor du kan bestille dit nye abonnement og få billig mobiltelefoni.

  1. Bestil nyt eller gammelt nummer

Når du skifter udbyder har du muligheden for at skifte til et nyt nummer eller få dit gamle nummer med over hos den nye udbyder. Ønsker du at få dit gamle nummer med over, vil dit nye selskab oftest opsige dit gamle mobilabonnement samt flytte dit gamle nummer for dig, så du skal ikke bøvle med det. En god ting er at være opmærksom på, om du har bundet dig hos din gamle udbyder. Dette er dog en sjælden ting, og det vil oftest kun være et problem, hvis du har købt en telefon på tilbagebetaling.

  1. Overgå til dit nye mobilabonnement og skift sim kort

Det er lidt forskelligt, hvornår du kan overgå til dit nye mobilabonnement. Ved køb af et nyt nummer kan det typisk ske med det samme, og du kan tage dit nye nummer i brug, lige så snart du modtager dit nye sim kort og har sat det i din telefon. Medbringer du dit gamle nummer til dit nye teleselskab, vil du få oplyst en dato, hvorpå du skal skifte.

  1. Nu er du klar til at bruge din nye telefon

Tillykke! Du har nu skiftet mobilabonnement, og du kan nu alt afhængigt af hvilket du valgte skrive sms’er, surfe på nettet, ringe og eventuelt streame musik.

Forsætter de klassiske abonnementer til mobil?

De fleste i dag har det man vil betegne som et klassisk mobilabonnement, der inkluderer tale, SMS og data. Selvom dette er stort den dag i dag, så er ingen garanti for, at det varer ved. Den teknologiske verden udvikler sig med lynets hast, og det bliver derfor muligt for at kommunikere med uden at skulle gøre brug af SMS og opkald over telefonen. Internettet giver os nemlig muligheden for at komme i kontakt med hinanden gennem forskellige apps som for eksempel Whatsapp, eller Facebooks Messenger App.

Vi kan altså skrive med folk fra hele verden, uden at det koster noget, hver gang i sender en besked. Det kræver selvfølgelig data og internet på telefonen, og det koster jo noget. Seneste nyt i disse apps er, at man også kan foretage opkald. Man har derfor principielt set de samme muligheder for at komme i kontakt med hinanden, selvom man har et mobilabonnement kun med data.

I dag er det faktisk til manges overraskelse muligt at få et abonnement til din mobil, der ikke inkluderer tale. Der er dog som ved alt andet både fordele og ulemper ved dette. En af fordelene er, at prisen for mobilabonnementet bliver lavere, fordi der ikke er tale med. Fri SMS er stort set inkluderet i alle abonnementer i dag, og derfor vil det sandsynligvis følge med. Den teknologiske udvikling er kun lige begyndt, og derfor vil det i fremtiden blive endnu nemmere at kommunikere med hinanden blot via internettet.

Der er ingen tvivl om, at dataforbruget i fremtiden vil blive noget større, og det vil være et parameter, som udbyderne kommer til at konkurrere på. I dag er det dog stadig de helt klassiske mobilabonnementer, der har den største markedsandel, men det er ikke sikkert, at dette varer ved.

Data

Data benyttes til at modtage og sende ting, der ikke modtages gennem det traditionelle netværk. Der er i dag data i inkluderet i stort set alle abonnementer, og det er blevet et af de parametre, som mobilselskaberne konkurrerer om. Der er nemlig begyndt at komme fri tale og fri sms i flere og flere abonnementer, og derfor er data et stort konkurrenceparameter for selskaberne. Data er det, du bruger til at gå på internettet fra din mobiltelefon. Det kan for eksempel være til at bruge forskellige apps, der gør brug af internettet eller til at surfe på internettet via din mobiltelefon. Data er det, som du bruger, når din mobiltelefon ikke er koblet op til et trådløst netværk.

Man bruger data, hver gang der skal hentes og downloades noget fra internettet. Den mængde af data du har i dit abonnement, bestemmer altså hvor meget du kan bruge din mobiltelefon på internettet. Det kan være svært at vide præcist, hvor meget data man i virkeligheden bruger, og derfor vælger de fleste også et mobilabonnement, der indeholder noget mere data, end man reelt har brug for. Det kan altså ende med, at du kommer til at betale for noget, du i virkeligheden ikke bruger. Du kan derfor med fordel overveje at vælge et mobilabonnement med lidt lavere data og så opgradere, hvis du kommer til at bruge mere.

Mange selskaber tilbyder nu, at du kan gå ned i data, såfremt du opbruger den data, der er inkluderet i din data. Du betaler altså ikke for ekstra data, du går blot ned i hastighed. Det er altid en god idé at tjekke op på selskabernes priser, så du er helt sikker på, at du ikke skal betale ekstra, hvis du i perioder bruger for meget data.

Stor konkurrence på billige abonnementer til mobilen

Det danske marked for billige mobilabonnementer er enormt konkurrencepræget, og der er rigtig mange store spillere om buddet som for eksempel Telmore, Call Me, TDC og CBB. Det betyder også, at priserne bliver presset helt i bund, og der kommer ofte rigtig gode tilbud, hvor du kan spare penge. Der kommer tit ny teknologi til som for eksempel 4g netværket, og dette vil også påvirke prisen på abonnementerne.

Det er en god ide at tjekke priser minimum en gang hvert halve år, da priserne hurtigt kan ændre sig. Der er slet ingen grund til at betale for meget for dit mobilabonnement. Vi opdaterer løbende vores liste, og du kan derfor frit benytte vores prissammenligning over mobilabonnement priser for at se, om du betaler det rigtige beløb.

Vigtigt med det rette mobilabonnement

Det er vigtigt, at du har et telefonabonnement, der matcher dit forbrug. Bruger du ikke hele dit abonnement, er der ingen grund til, at du betaler for noget, som du ikke bruger. Omvendt kan det blive en rigtig dyr fornøjelse, hvis du opbruger dit abonnement og derfor er nødt til betale ekstra for eksempelvis tale. Det kan som sagt hurtigt blive dyrt. De fleste udbydere vil sende dig en sms eller en mail, når dit abonnement er ved at udløbe, og du kan her overveje enten at sænke dit forbrug eller at opgradere dit mobilabonnement. Det er lidt forskelligt hvor vidt det koster penge at opgradere eller nedgradere. Dette er alt efter hvilken udbyder, du har.

Når eksempelvis din taletid udløber vil der være en minutpris, og det kan hurtigt blive dyrt sammenlignet med den pris du betalte inden tidspunktet for udløb. Når du opbruger din data, vil den blot blive langsommere.

Hvad er 3g og 4g netværk?

3g netværket var inden der kom 4g det mest benyttede netværk herhjemme. Det kom efter 2g netværket og leverede endnu bedre hastigheder. Det seneste skud på stammen er 4g netværket, som er endnu hurtigere. Vi anbefaler, at du finder et mobilabonnement , hvor der er 4g inkluderet. Dog kan dækningen for dette være meget svingende i yderområderne, og derfor skal du lige tjekke hos din udbyder, om der i det hele taget er dækning i det område, hvor du bor. I storbyerne er der generelt ikke problemer.

Her kan du se hvordan dækningen er i dit område:

http://daekning.tdc.dk/4g_daekning.html

http://www.3.dk/Privat/mobil/Daekning/

http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice/mobil/daekning/

http://telia.dk/mobil/daekning

Kend dit dataforbrug

Det er vigtigt, at du kender dit forbrug af data, så du ikke ender med at betale alt for meget eller modsat løbe helt tør for data. Der findes forskellige apps, hvor du kan tjekke, hvor meget data du har brugt. Du kan også i de fleste telefoner tjekke det direkte i telefonen, og på den måde danne dig et overblik. Hvis du skriver mange emails over telefonen eller måske er meget aktiv på de sociale medier eller forskellige apps, så vil dit dataforbrug være højere.

En anden løsning er, at du logger dig ind på dit teleselskabs selvbetjening, hvor du også her vil kunne se et overblik over dit forbrug. Forbruget af data er generelt steget meget de sidste år, efter som brugen af smartphones er eksploderet. Dette skyldes blandt andet de mange apps, spil samt sociale medier som eksempelvis Facebook, Instagram, Snapchat og Twitter.

De forskellige typer simkort

Der findes flere forskellige simkorts, og det kan være en fordel at kende lidt til dem, inden du skal vælge dit nye mobilabonnement. Start eventuelt med at tjekke det simkort, der sidder i din nuværende telefon.

Mini-sim

Mini sim blev brugt i gamle telefoner og er næsten udgået. Det blev introduceret i midten af 1990’erne, og du vil derfor kun finde det i meget gamle telefoner.

Micro-sim

Micro sim er noget nyere og kan findes i de første generationer af smartphones. Det er stadig populært og bruges i dag stadig i mange telefoner

Nano-sim

Dette simkort er det nyeste og er noget mindre, end de to foregående. Det bruges i de nyeste smartphones som for eksempel en Iphone 6.

Kan jeg beholde mit telefonnummer, når jeg skifter mobilabonnement?

Du kan sagtens beholde dit gamle abonnement, når du skifter selskab. Du kan blot bede om at få flyttet dit gamle nummer over, og du kan tilvælge dette, når du er i gang med at bestille. Det kan dog godt tage et par dage at få flyttet sit nummer, og derfor anbefaler vi, at du gør det med det samme.

Det er også en god ide at gøre, så du ikke står uden nummer i en periode. Bemærk dog at du ikke kan kræve dit nummer flyttet, hvis dit mobilabonnement er udløbet. Derfor bør du gøre dette, når du bestiller hos dit nye selskab.

Skal jeg købe ny telefon, når jeg skifter mobilabonnement?

Det er ikke noget krav, at du køber en ny telefon, når du skal skifte dit mobilabonnement. Mange vælger dog at gøre det, hvis det er på tide at den gamle telefon skal skiftes ud og opdateres. Det kan også være en fordel, da der ofte er rigtig gode tilbud, hvis du både køber ny telefon og skifter til et nyt selskab. Derfor kan det altså være en god ide at gøre, hvis du alligevel overvejer en ny mobiltelefon.

Hvad nu hvis jeg bruger mere taletid end mit abonnement tillader?

Kommer du i en situation, hvor du har opbrugt din taletid på dit mobilabonnement, vil du blive afregnet for hvert af de minutter, du taler ekstra. Den samlede sum af dette kommer ud over den pris, du fast betaler for din abonnement. Er du i tvivl i forhold til dit nuværende, eller ønsker du at vide det, inden du bestiller, så kan du finde oplysningerne hos de forskellige udbydere. Regner du med, at du i nogle måneder kommer til at opbruge din taletid, kan det sagtens betale sig at undersøge priserne og vælge den billigste.

Denne pris kan nemlig variere meget. Alternativt kan du også undersøge priserne for, hvad ekstra tale inkluderet i dit mobilabonnement vil komme til at koste. Priserne for den tid, du taler ud over dit månedlige max, ligger generelt på mellem 35 – 60 øre i minuttet. Dette er dog alt afhængig af, hvilken udbyder du benytter dig af. Beløbet, du har talt ekstra, vil blive lagt ind i dit månedlige mobilabonnement, og du vil oftest blive afregnet samme måned. Priserne for den ekstra taletid vil være anderledes, hvis du ringer i udlandet.

Hvor tit bør jeg skifte mobilabonnement?

I og med at markedet for abonnementer er så presset, og der er så mange selskaber om buddet, så kan der være gode penge at spare, hvis du sammenligner priser jævnligt. Dette skyldes også, at teknologien hos udbyderne bliver bedre og billigere at benytte. Hos iBoom.dk anbefaler vi, at du sammenligner priser på mobilabonnementer cirka hver 3. måned. Du er på den måde sikker på, at du ikke går glip af et prisfald. Sammenligner du priser jævnligt, skal du dog også være opmærksom på, om du har nogen binding i det du har i forvejen, der gør det svært at skifte. Tjek altid op på dette, inden du vælger en ny udbyder.

Tjekker du jævnligt priserne for mobilabonnementer og finder ud af, at du gerne vil have en ny udbyder, så har det ikke været så let at skifte, som det er nu. Du skal blot melde dig ind hos din nye udbyder, så sørger de for overflytningen. Du skal altså ikke tænke på noget.

Hvad er mit behov for tale?

Når du skal udvælge dig det rigtige mobilabonnement, så er et andet væsentligt parameter, hvor meget tale du har inkluderet i dit mobilabonnement. Når du skal finde ud af dette, anbefaler vi her ved iBoom.dk, at du kigger på dit tidligere forbrug. Det kan du gøre på flere måder.

Den første metode du kan gøre brug af er ved at tage et kig på dine tidligere mobilregninger, hvor der gerne skulle stå, hvor meget du har talt i telefon. En anden smart måde du kan klarlægge dit behov på, er ved at kaste et blik på din opkaldshistorik. Hvor du finder denne henne afhænger selvfølgelig meget af, hvilken mobiltelefon du har. Sidste tip er at logge ind på din udbyders hjemmeside. Her vil helt sikkert stå angivet, hvor meget taletid du har brugt.

Bruger du en af disse to metoder, får du altså noget nemmere ved at træffe beslutningen om, hvem der skal være din nye udbyder.

Binding? Hvorfor det?

Mobilselskaberne ønsker naturligvis, at du skal være kunde ved dem så længe som muligt, også selvom du skulle blive utilfreds og opsige dit mobilabonnement. Det er ganske normalt, at selskaberne har en bindingsperiode på omkring 6 måneder. Umiddelbart skulle man tro, at der kun var ulemper ved binding, men man kan også vende den om og se det på en anden måde.

Ved at du binder i en bestemt periode hos en udbyder, vil du opnå en lavere pris per måned på dit abonnement, end du ellers ville have gjort. Omvendt kan man også sige, at du binder dig hos samme udbyder i en længere periode, og det kan være frustrerende for dig som forbruger, hvis du gerne vil skifte udbyder. Du er altså bundet til at betale abonnementet, uanset om du benytter dig af det eller ej. Inden du vælger et mobilabonnement, bør du tage nogle hensyn i forhold til binding. Du får nogle gode råd nedenfor.

Skal min nuværende mobil snart udskiftes?
Går du med overvejelserne om at udskifte din mobiltelefon snarest og derfor overvejer et nyt mobilabonnement, anbefaler vi, at du vælger et mobilabonnement uden binding. Dette kan nemlig oftest siges op med et varsel på en måned.

Skifter jeg ofte abonnement for at have den bedste pris?
Som før nævnt så skifter priserne ofte, og derfor kan der altså være en del penge at spare, hvis du holder øje med priserne jævnligt. Er du typen, der godt kan finde på at hoppe rundt mellem mobilabonnementer og udbydere, bør du ikke vælge abonnement med binding da din mulighed for dette herved begrænses.

Hvor længe vil jeg beholde mit nye abonnement?
Regner du med at have dit nye abonnement på ubestemt tid, kan du uden problemer vælge ét, hvor der er binding på. Dette anbefaler vi, da der vil kunne opnås store besparelser, fordi du binder dig for en periode.

Hvad med mit gamle abonnement?

Bestiller du et nyt abonnement opsiges dit gamle abonnement helt automatisk. Din nye udbyder vil nemlig sørge for at få det opsagt, så du ikke skal tænke op. Din nye udbyder sørger også for at få flyttet dit gamle nummer over, hvis du i så fald har ønsket at tage det med over til din nye udbyder. Hvis der er binding på dit gamle abonnement, skal du dog være opmærksom på, at du først skal igennem denne bindingsperiode, før det stopper, og du dermed ikke skal betale for det mere.

Ønsker du at betale hele det samlede beløb af en gang, så du er fri og kan skifte til din nye udbyder, kan du kontakte dem og høre om mulighederne for dette. Er du ikke til binding, og vil du gerne have muligheden for at være fleksibel og kunne skifte jævnligt, anbefaler vi, at du vælger et abonnement uden binding. Det tilbyder de fleste mobilselskaber nemlig i dag. I vores oversigt over abonnement priser oven for, kan du let og hurtigt finde et mobilabonnement uden binding, der matcher dine behov.

Er der dækning, hvor jeg bor?

For at kunne udnytte dit abonnement bedst muligt, kræver det, at der er god dækning i dit område. Der er ikke noget ved at have investeret i et nyt abonnement hos en udbyder, der tilbyder ringe dækning på din bopæl. I de større byer er dette dog ikke noget problem, det er mere, hvis du er bosat i yderområderne. Er du det, anbefaler vi altid, at du undersøger, om der er dækning, inden du bestiller dit nye abonnement.

Inde på hver enkelt udbyders hjemmeside, vil du kunne finde et dækningskort, der viser, hvordan dækningen er i de forskellige områder. Lige da mobilen kom til, var dækningen ikke særlig god i store dele af landet. Dette problem er udbyderne dog kommet efter, og der er generelt en god dækning i hele landet hos langt de fleste udbydere. Har du styr på udbydere, der tilbyder dækning i dit område, er du kommet langt i jagten på dit nye mobilabonnement.

Hvad er et mobilabonnement?

Dette afsnit er for dig, der er på jagt efter dit første mobilabonnement og endnu ikke ved, hvad det er, og hvad man bruger det til. Vi bliver flere og flere mennesker her på jorden, og det betyder også, at der kommer flere og flere mobiltelefoner og smartphones, hvor det er muligt at tilkøbe et abonnement. Det giver dig muligheden for at benytte din mobiltelefon til at ringe, sende SMS’er, surfe på internettet og meget mere.

Som nævnt så spænder det bredt i priser, og det afhænger i høj grad af, hvor meget data, tale og ekstra ydelser, du har i dit abonnement. Nogle benytter primært sin mobiltelefon til at ringe og skrive fra, mens andre er meget på internettet. Alles krav er forskellige, og derfor er det også vigtigt, at du finder et abonnement, der matcher dine behov, så du ikke kommer til at betale for noget, du ikke bruger. Du skal altså vurdere, hvordan du regner med at bruge din mobiltelefon, og så skal du finde ét der kan opfylde kravene til dette. Skal du være meget på internettet, er det for eksempel vælger et abonnement med meget data. Man betaler typisk et abonnement på månedsbasis. Nogle selskaber vælger dog at trække for 3 måneder ad gangen.

Nogle af de billigste mobilabonnementer på markedet ligger til en pris på omkring 99 kroner om måneden. Der vil ud over dette forekomme et oprettelsesgebyr, når du melder dig ind hos en udbyder. Dette er et engangsbeløb.

Aldersgrænsen for hvornår man får en mobiltelefon bliver lavere og lavere. Lige nu får de fleste børn deres første telefon, den dag de begynder i skole. Når der skal vælges abonnement til barnets forbrug er et af de billige abonnementer det oplagte valg, da der vil være rig mulighed for at tale, sende SMS’er samt benytte internettet på telefonen.

Billigt mobilabonnement med data og taletid

Mange af os er i dag næsten afhængige af vores mobiler, og derfor er de vores nærmeste næsten alle 24 timer i døgnet. Det gør også, at vi stort set er til at få fat på hele tiden. Da et abonnement til din mobil er en abonnementsservice, som man betaler for månedligt, og derfor er det en oplagt udgift at spare penge på. Det giver altså god mening at kigge efter et godt billigt abonnement. Der er ingen grund til at betale mere, end vi burde. I dag er dog forholdsvist let at finde et gode billige mobilabonnementer, og der er mange selskaber om buddet. Der er også løbende tilbud, der gør, at vi kan finde et godt tilbud med data og taletid til en god pris. Der er hård kamp om kunderne for teleselskaberne, og det presser altså priserne ned.

Der er de store mobilselskaber som Yousee, Telia og så videre, men så er der også de mindre. Disse selskaber tilbyder faktisk ofte et billigere abonnement, end de større selskaber gør. Derfor har mange også taget valget og skiftet til netop disse udbydere. Af den årsag skal du dog ikke tage fejl af, at det stadig er muligt at finde et godt billigt mobilabonnement hos nogle af de større selskaber. For ikke at blive vildledt, anbefaler vi, at du undersøger markedet, inden du træffer din beslutning omkring, hvilket abonnement til din mobil du ønsker. Mange af de danske selskaber kan tilbyde et rigtig godt internet. Når du skal finde din nye udbyder, så anbefaler vi altid ved iBoom.dk, at du undersøger, om de forskellige selskaber har mange nedbrud. Der er ikke noget ved at komme til at vælge et selskab, der lider af mange nedbrud i det område, hvor du bor. Du kan dog trygt benytte vores oversigt ovenfor, da vi kun viser de bedste selskaber i Danmark.

Hvilket er det billigste mobilabonnement?

Det er klart, at vi gerne vil have det billigste abonnement. Det er dog svært at bruge betegnelsen billigst, da det afhænger meget af personlige behov. Der er selvfølgelig markedets billigste til en lav pris, men hvis det ikke opfylder dine behov, er det ikke det, du skal investere i. Skriver du eksempelvis mange SMS’er, vil dette være billigere, end hvis man har et højt dataforbrug. Der er nemlig stort set inkluderet fri SMS i alle af de billigste abonnementer til din mobil. Data er dyrere for teleselskaberne og derfor kan det trække op i prisen. Får du et overblik over dit forbrug, så kan der være rigtig mange penge at spare. Mange danskere går nemlig rundt med et abonnement til deres mobil, hvor der for eksempel er meget mere data inkluderet, end de reelt set har behov for. Du skal altså ikke kigge efter markedets aller billigste mobilabonnement, men derimod det billigste for dig.

Du skal først og fremmest tjekke dit nuværende forbrug. Det kan du for eksempel gøre ved at logge dig ind på dit nuværende mobilselskabs website. Her vil du under fanen “forbrug” kunne se dit forbrug ud fra forskellige perioder. Du kan altså her få et overblik over, hvor mange SMS’er og MMS’er du har sendt, hvor meget du har talt i telefon samt hvor meget data, du har brugt. Vi anbefaler, du nu kaster et blik på din nuværende mobilpakke for at se, om dit forbrug matcher dit nuværende abonnement. Når du har fundet ud af, hvad du betaler for, samt hvad dit forbrug er, kan du sammenligne de to ting og herved se, om det passer sammen. Gør det ikke, betaler du sandsynligvis for meget hver måned, og der er altså herved penge at spare.

Kigger du på vores oversigt over de billigste mobilabonnementer, så kan du lynhurtigt sammenligne dit forbrug med de bedste mobilabonnementer fra forskellige selskaber. Finder du et, som passer bedre til dit behov, så vil der i langt de fleste tilfælde være penge at spare. Det er nemt og hurtigt at skifte mobilselskab online, og skal du have flyttet dit nummer over i et nyt selskab, vil de klare det for dig. Du skal altså ikke gøre noget i denne proces! Du kan altså nemt og hurtigt skifte selskab, så du kan spare penge allerede fra næste måned. Det kan du dog ikke, hvis du er bundet hos din nuværende udbyder. Vi anbefaler derfor, at du altid tjekker op på, om du har binding hos din nuværende udbyder, inden du bestiller et nyt. Herved undgår du at betale for to abonnementer i en periode.

Går du med tanken om, at du betaler for meget i forhold til forbrug og gerne vil finde det billigste abonnement, så kan du hurtigt og let tjekke det med ovenstående guide. Det er altid godt at kende sit eget mobilforbrug, så du ved, om du betaler nogenlunde, hvad du bruger, eller om du betaler for noget, som du ikke bruger.

Hvordan fastsættes prisen?

Prisen på et abonnement fastsættes stort set på den samme uanset selskabet. De fleste abonnementer har altid SMS og MMS, tale samt data. SMS og MMS er i dag i stor udstrækning frit hos alle selskaber, og derfor vil det ofte være tale, data og måske endda forskellige tilkøb som for eksempel streamingtjenester med videre, der fastsætter prisen på dit abonnement. Jo mere du vælger til, des mere vil prisen også stige for abonnementet. En af de ting der i høj grad fastsætter prisen for et abonnement er, hvor meget data der er inkluderet. Jo mere du har, jo højere en pris vil du altså komme til at betale for dit abonnement.

Prisen på mobiltelefoner og mobilabonnementer er et meget konkurrencepræget marked, og derfor er der ofte prisudsving. Den store konkurrence er i høj grad også med til at fastsætte prisen, og det kan i perioder føre til prisfald eller stigninger. Det balancerer meget. I takt med at de forskellige selskaber for bedre og nyere teknologi til rådighed, sænkes priserne også, da det bliver billigere at kunne levere samme produkt med den nye teknologi. Ønsker du altid at være sikker på, at du har det bedste og billigste mobilabonnement til dine behov, så anbefaler vi, at du løbende holder dig opdateret på mobilmarkedet. Som nævnt er konkurrencen stor og priserne skifter jævnligt. Vi har lavet vores oversigt over abonnementer ovenfor, hvor vi løbende opdaterer priser, indhold med videre.


Mobilselskaber

Vi har lavet en detaljeret beskrivelse af alle mobiludbydere de mest populære mobiludbydere i Danmark. Det kan være relevant for dig, at læse disse beskrivelser af mobiludbyderen, inden du vælger at købe et abonnement hos dem. Derfor anbefaler vi dig, at du læser siden om den mobiludbyder, som du overvejer at oprette et nyt abonnement til din mobil hos. Det kunne jo være, at der var en anden udbyder, som passede dig bedre.

3

3 Mobil er en af de mest populære udbydere at have sit abonnement hos. Derfor kan de være et yderst relevant mobilselskab for dig, at overveje inden du skifter dit abonnement. 3 tilbyder en masse ekstra services, og et super godt netværk, som kan være en fordel for dig, hvis du tit er på farten, eller blot ønsker et velfungerende ét. Gå til 3.

Fullrate

Fullrate er et voksende mobilselskab, og det har en masse gode produkter til en ganske fornuftig pris. Fullrate er for dem, som ønsker et abonnement, som kun indeholder telefoni. Det vil sige, at du ikke skal forvente en masse ekstra services, for det har de ikke. Fullrate har nogle interessante kunde anmeldelser, som du kan læse mere om på knappen nedenfor. Gå til Fullrate.

Telia

Telia tilbyder nogle af de dyreste abonnementer på markedet. Til gengæld er de nogle af Danmarks førende, og det gør dem også langt mere relevante at bruge som sin telefonudbyder. Hos Telia kan du købe din mobiltelefon sammen med abonnementet, og typisk kan du spare en masse penge på din helt nye mobiltelefon i deres webshop. Klik ind og læs mere om Telia Mobil! Gå til Telia.

Oister

Oister er et af de mest populære selskaber når det kommer til billige mobilabonnementer. De har nemlig et bredt udvalg af forskellige mobilabonnementer. Derudover har de en ganske fornuftigt Trustpilot score, som gør, at de måske kunne være noget for dig. Det er blandt andet god service og et godt produkt, som kunderne roser. Hvis du overvejer at benytte dig af Oister, er der lige nogle ting, som du skal være opmærksom på. Dem kan du læse meget mere om, hvis du klikker dig ind på nedenstående link. Gå til Oister.

Yousee

Yousee bedre kendt som TDC er kendt for, at man kan have mange løsninger hos dem. Du kan for eksempel have alt fra bredbånd, TV og telefoni hos dem, og det kan være det, som gør, at de tilbyder det den perfekte mobiltelefoni for dig. Hvis du er i tvivl om hvilket, du skal vælge hos dem, har de heldigvis en masse forskellige. Derfor kan du sagtens finde lige nøjagtigt det abonnement, som passer til dig og din familie. Få mange fede fordele som musik og TV oven i abonnementet. Gå til Yousee.

Telenor

Telenor er et af de ældste mobilselskaber i Danmark, og derfor har de også haft lang tid til at opbygge en masse kunder på deres mobilabonnementer. Hvis du søger en mobiludbyder, hvor du kan købe din mobiltelefon sammen med abonnementet er Telenor klart en af de mest attraktive selskaber at gå til. Derudover har Telenor valgt at satse på, at dig og familien skal have alt samlet hos dem, og derfor er der fede fordele at hente. Gå til Telenor.

CBB

CBB er kendt som et selskab der tilbyder billige abonnementer til mobilen til rigtigt fornuftige penge. Derfor har de også et rigtigt billigt abonnement til dig. Hos CBB kan du også købe din telefon sammen med abonnementet, og det kan give dig en god rabat på din nye mobiltelefon. CBB tilbyder også afbetaling, og derfor kan du få billigt abonnement og telefon på samme tid. Klik og læs mere om CBB Mobil. Gå til CBB.

TELMORE

TELMORE har en masse forskellige abonnementer, som du kan benytte dig af. Derudover er TELMORE kendt for at have en masse forskellige abonnementer ved siden af, som for eksempel TELMORE Play. Det er TELMORE Play, som er deres mest valgte. Der kan du få en masse andre tjenester oven i hatten, som for eksempel TV og musikstreaming. TELMORE er også egnet til dig, som altid er på farten, da de tilbyder billige mobilabonnementer i udlandet. Gå til TELMORE.

Callme

Callme er det mobilselskab i Danmark, som har de bedste anmeldelser på Trustpilot. Derfor er det betegnet som et mobilselskab, som alle kan bruge. De har nemlig ikke kun fremragende produkter, men også mulighed for en masse tilvalg som Word og så videre. Derudover har de overkommelige priser, og du betaler kun for det, som du vælger. Derfor er Callme populære, og derfor kunne de sagtens være noget for dig! Gå til Callme.

OK

OK er nogle af de største på markedet, når det kommer til alle former for energi. De har de seneste år arbejdet rigtig hårdt på at lave et abonnement. Det har de i den grad haft held med, og hvis du vil samle alle dine abonnementer og energi regninger et sted, kan det være en fordel at benytte dig af OK Mobil. OK giver dig et simpelt abonnement, som ikke har nogle ekstra ting, andet end rigtig god forbindelse. Du kan få fordele, hvis du samler alle dine ting hos OK. Gå til OK mobilabonnementer.

Hvilken udbyder bør jeg vælge?

Det er svært at komme med et konkret svar på, hvilken udbyder du bør vælge. Det er forskelligt fra person til person, og derfor anbefaler vi dig også, at du sætter dig ind i det, og tager beslutningen selv. Vi kan naturligvis komme med vores vejledning, og vi anbefaler, at du som udgangspunkt vælger at få dit nye abonnement et sted, som allerede har fået fremragende anmeldelser fra forrige kunder. Det er nemlig vigtigt, og det giver dig en god forståelse af, hvordan virksomheden tager sig af deres kunder, men også hvordan deres produkter generelt fungerer. Hvert selskab har noget specielt, som de ønsker at give dig igennem deres abonnement. Nogle vil gerne være kendt som dem, som giver dig oplevelser udover mobilabonnementet. Der er også dem, som ønsker blot at give dig et godt og velfungerende telefonabonnement. Det er dog helt op til dig, hvad du vælger herfra.

“Oplevelses-abonnementerne”

Rigtigt mange selskaber er begyndt at smide ting oven i hatten på abonnementet. Det er fordel for dig, som alligevel ville have haft tilmelding på diverse tjenester som for eksempel Spotify. På den måde kan du nemlig samle regningerne et sted, det er nemlig i dit abonnement. Du kan også nemt få gode rabatter på alle oplevelserne, da det typisk giver en god rabat, at have tjenesterne inkluderet i sit abonnement. Hvis du ønsker, at have et sådan mobilabonnement, bør du tjekke TELMORE Play eller Callme.

Køb ny mobiltelefon med mobilabonnementet

Hvis du køber ny mobiltelefon sammen med dit abonnement, kan der være virkelig mange penge at spare. Så hvis du alligevel skal ud og købe en ny telefon, kan det være en relevant måde at gøre det på for dig. Desuden sparer du ikke blot på telefonen, men du får også muligheden for at skifte udbyder. Hvis du ikke er tilfreds med din nuværende mobiludbyder, kan det jo være en rigtig god måde at skifte på, hvis du alligevel også skal skifte telefon. Det er der rigtigt mange der gør, og det bliver i højere grad en mere og mere populær måde at skifte mobilabonnement på.

Tænk dig om når du gør dette

Der er mange mennesker, som køber en telefon som en form for impulskøb. Det kan man egentlig godt forstå, for man står der og bliver fristet. Ikke desto mindre kan du ende ud i et rigtigt dyrt abonnement, hvis det går alt for hurtigt. For hvis du blot vælger det første og det bedste, for at få telefonen så hurtigt som muligt, kan du være i problemer. Det bliver nemlig dyrt i længden, så derfor anbefaler vi dig, at du lige tjekker op på dit forbrug, inden du køber en ny telefon. På den måde kan du nemlig vælge det abonnement, som passer dig allerede første gang. Typisk er der nemlig ikke returret, når man binder sig med en telefon, og det er super ærgerligt, hvis du ikke gør det rigtigt.

Hvad synes du om dit nuværende abonnement?

Det er, som du sikkert ved, en stor jungle at finde hoved og hale i den her verden af mange udbydere af abonnementer til din mobiltelefon. Derfor er det oplagt, at vi hjælper hinanden. Der er nemlig en rigtig god måde at gøre dette på. Det hedder Trustpilot. Det er oplagt, fordi det giver os muligheden for at anmelde vores nuværende mobiludbyder. Hvis du er utilfreds, så skal du naturligvis lade andre vide, hvad du er utilfreds med. På den måde kan den næste, som overvejer samme abonnement nemlig være opmærksom på dette, og det kan måske påvirke personens valg.

Hvis du har et som du allerede som du er super glad for, er det ligeledes vigtigt, at du anmelder dette. For på den måde ved vi nemlig hvilke mobiludbydere, som tilbyder et super godt produkt. Billige abonnementer har en tendens til at få langt bedre anmeldelser, end de abonnementer som er dyrere. Derfor er det også oplagt, at lade os andre kende til gode og billige abonnementer, så vi kan få en nemmere og bedre hverdag med mobiltelefoni, der bare virker!

Vi håber, at du vil anmelde din nuværende mobiludbyder, så vi alle forhåbentligt en dag kan finde hoved og hale i mobil verdenen, og bare få noget der spiller! Hvis du er i tvivl, kan du jo starte med at kigge vores liste igennem, måske finder du noget, som du kan bruge!